SADAT reklamı Kılıçdaroğlu’nun yayınına nasıl girdi?

Kılıçdaroğlu’nun TV100’de Uğur Dündar’a konuk olduğu yayın sırasında ekranın altında SADAT reklamının çıkması tepkilere neden oldu. TV100’ün de dahil olduğu 3N Medya Grubu’nun başında iktidara yakınlığıyla bilinen Murat Kelkitlioğlu var. Kelkitlioğlu, TV100’ün sitesinde Kılıçdaroğlu’nun geçen seneki “SADAT baskını”nı eleştiren yazı yazmıştı. Kelkitlioğlu daha önce de Kılıçdaroğlu’nun Man Adası açıklamalarının ardından “Man Kafa” manşeti atmıştı. TV100’ün sahibi Necat Gülseven’in ise Alaattin Ça

 SADAT reklamı Kılıçdaroğlu’nun yayınına nasıl girdi?
15.01.2023 - 22:32
Haber Merkezi
312

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun TV100’de Uğur Dündar’a konuk olduğu program sırasında ekranın altında SADAT’ın reklamı yayımlandı.

Geçen sene Mayıs ayında Kılıçdaroğlu, SADAT’ın önüne giderek “Türkiye paramiliter kurumlara, kuruluşlara teslim edilmeyecektir. Önünde bulunduğumuz SADAT, bir paramiliter kuruluştur. Düne kadar Erdoğan’ın danışmanlığını yapıyorlardı” diye konuşmuştu.

Kılıçdaroğlu’nun konuk olduğu sırada SADAT’ın reklamının yayımlanması sosyal medyada tepki gördü.

TV100 Genel Yayın Yönetmeni Alican Değer, SADAT’ın geçen ay kendileri de dahil bazı kanallara 8 saniye uzunluğunda alt bant reklamları yolladığını ve bu alt bant reklamlarının, “politik göndermeleri ve entrikal incelikleri bilmeyen” reklam servisinin “siyasi bilgi eksikliği” nedeniyle Kılıçdaroğlu yayınına yerleştirildiğini açıkladı.

Ancak SADAT Yönetim Kurulu Başkanı Melih Tanrıverdi’nin, Değer’i de yalanlayan paylaşımları tartışmanın daha da alevlenmesine neden oldu.

“PR incelemesi yaptığımızda SADAT ile Kılıçdaroğlu’nun birlikteliğinin en iyi reytingi yaptığını gördük. Reklam departmanımız 1.500 TL’lik bir reklam vererek bu reytingi güzel bir PR çalışmasına döndürmüş” mesajını paylaşan Tanrıverdi, durumun Değer’in açıkladığı şekilde “tesadüf” olmadığını da şu mesajıyla duyurmuş oldu:

“Etkili reklam için Halk TV veya Tele1’i planlıyorduk. Hafta ortası CHP’den bir hanım kardeşimiz Kılıçdaroğlu’nun Dündar’la yapacağı programın Cumartesi yayınlanacağı bilgisini verince kanal planlamamızı değiştirmek zorunda kaldık.”

Medya Grup Başkanı “SADAT baskınını” eleştirmişti

TV100’ün dahil olduğu 3N Medya Grubu’nun başında iktidara yakınlığıyla bilinen Murat Kelkitlioğlu var.

Kelkitlioğlu, Kılıçdaroğlu’nun geçen seneki “SADAT baskını”na tepki göstermişti. TV100’ün internet sitesindeki yazısında şunları yazmıştı:

“Gelelim SADAT tartışmasına… Merkez Bankası’nın önüne gidilir anlarım. TÜİK’in önüne gidilir anlarım. Bu SADAT nereden çıktı?

“Nasıl bir bilgi aldın veya geldi ki bunu yaptın? Bunu kamuoyuna açıklamak zorunda değil misiniz?

“Cumhurbaşkanı Erdoğan diyor ki; ‘Biz onu oraya gönderen gücü biliyoruz.’ Eğer bir şey dönüyorsa bu milletin bunu bilmeye hakkı yok mu?”

Kılıçdaroğlu için “Man Kafa” manşeti

Kelkitlioğlu, bundan önceki görevi olan Akşam Gazetesi Genel Yayın Yönetmenliği’ne 2013’te TMSF’nin Akşam’a el koyması üzerine getirilmişti. Kelkitlioğlu’nun Akşam’ın başına geçtiğinde “Beni TMSF değil Başbakan görevlendirdi. Başbakanı destekleyen yayın yapacağız” dediği iddia edilmişti.

Kelkitlioğlu yönetimindeki Akşam gazetesi, Kılıçdaroğlu’nun 2017’deki Man Adası açıklaması sonrası “Man Kafa” manşeti atmıştı.

2018 seçimleri öncesinde sosyal medyada “Tamam” etiketinin gündem olmasından sonra da “Kuşbeyinliler” manşetiyle çıkmıştı.

Uçağın eski müdavimi

Kelkitlioğlu, son dönemlerde davet alamasa da geçmiş yıllarda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın uçağındaki gazeteciler arasında en sık görülenlerden biriydi.

TV100’ün sahibi ise şarkıcı Ebru Yaşar’ın iş insanı eşi Necat Gülseven. Turizm sektöründe faaliyet gösteren Gülseven, 2014’te Show Radyo ve Radyo Viva’yı satın alarak medya sektörüne girdi. 2019’da Balıkesir’de yerel yayın yapan TV100’ü satın alarak kanalı ulusal yayına çıkarttı.

Gülseven’in Alaattin Çakıcı ile fotoğrafları var.

Tarafların tepkileri

Tepkiler üzerine programın moderatörü Dündar, kanal yönetiminin müdahalesinden sonra reklamın tekrar etmediğini ve yayının tekrarında kullanılmadığını duyurdu.

Dündar’ın paylaşımından sonra kanalın genel yayın yönetmeni Alican Değer de açıklama yaptı. Değer açıklamasında durumun reklam servisinin hatası olduğunu belirterek “Evet, yasadışı olmasa bile bu politik anlamda bir hatadır” ifadesine yer verdi.

Kanalın sahibi Gülseven ve Medya Grup Başkanı Kelkitlioğlu’ndan ise şu ana kadar konuyla ilgili bir açıklama gelmedi.

Kılıçdaroğlu: “Siz kimi tehdit ediyorsunuz”

Kılıçdaroğlu, sosyal medya hesabından SADAT’a “O az kalmış aklınızı alırım sizin, paramiliter artıkları, siz kimi tehdit ediyorsunuz” mesajını paylaştı.

SADAT Başkanı Melih Tanrıverdi de Kılıçdaroğlu’nun sert paylaşımına “Kim derdi Kılıçdaroğlu bin beş yüz liralık bir reklama mağlup olacak diye… Biz aklımızın zekatını versek sen ihya olursun” diye karşılık verdi.

“SADAT ile Kılıçdaroğlu’nun birlikteliğinin en iyi reytingi yaptığını gördük”

Tanrıverdi, sosyal medya hesabından reklam konusuyla ilgili yaptığı açıklamanın tamamı şöyle:

“Bu nasıl bir paranoya… İcraat makamı iftiradan başka bir şey üretmiyor.

“2022 yılına dönük PR incelemesi yaptığımızda SADAT ile Kılıçdaroğlu’nun birlikteliğinin en iyi reytingi yaptığını gördük. Reklam departmanımız 1500 TL’lik bir reklam vererek bu reytingi güzel bir PR çalışmasına döndürmüş. Tebrik ederim.

“Aslında ben Halk TV veya TELE1 istemiştim fakat Kılıçdaroğlu onların reytingi düşük kaldığı için TV100’ü tercih etmiş. Ama sıkıntı yok, söz o kanallara da çıkarsa onlara da reklam veririz. Hem de 750 liralık (reyting / izlenme oranı meselesi)

“Etkili reklam için Halk TV veya Tele1’i planlıyorduk. Hafta ortası CHP’den bir hanım kardeşimiz Kılıçdaroğlu’nun Dündar’la yapacağı programın Cumartesi yayınlanacağı bilgisini verince kanal planlamamızı değiştirmek zorunda kaldık.

“Bazen evdeki hesap çarşıya uymuyor… Değil mi Kılıçdaroğlu?”


Editör: N. Cingirt

Yorum Yap

Yorum yazarak yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Marmara Yerel Haber (www.marmarayerelhaber.com) hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Resmi İlanlar